Aromamarketing i jego zastosowanie

Jeżeli już wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten bardzo ładny zapach nie jest zastosowany po to, żeby było ci w tym sklepie sympatycznie, niemniej jednak po co, byś kupił w dodatku. Zapachy do pomieszczeń mogą odpowiednio oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i bardzo często także niezrozumiałe dla wiele osób.

Zapach może kreować konkretne postawy oraz dodatkowo działania i to często w sposób całkowicie nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Przykładowo aromatyzacja wnętrz kwiatami i zapachami rozluźniającymi powoduje, że człowiek w takim sklepie spędza zatemej czasu. Jeśli spędzi tam dodatkowo czasu, to w ogromnym stopniu wzrasta też prawdopodobieństwo, że dokona zakupu albo że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie albo nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie sprecyzowane mieszanki zapachowe, aby wzbudzić dane reakcje. Każdy zapach oddziałuje na człowieka przeciwnie, może rozluźniać, albo powodować chęć do działania. Może również wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne kupić coś, czego w normalnych ustaleniach by nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie utworzyć w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym w znacznym stopniu wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym dany cel i w znaczącej liczbie przypadków prosty do osiągnięcia.
Warto sprawdzić: zapachy do wnętrz.

Category: Marketing i reklama

-

Dodaj komentarz