Pozycjonowanie stron – zaistniej w globalnej sieci

Każda firma powinna posiadać własną swoją stronę w sieci. Nie bez powodu mówi się, że firma, której nie widać w sieci, praktycznie nie istnieje. Tak faktycznie dzisiaj jest.

Wyobraźmy sobie sytuację, że Kowalski poszukuje hydraulika. Pierwsze co robi, to wyjmuje smartfona i szuka najbliższego zakładu hydraulicznego w Google. Taka jest prawda, bo dzisiaj to jest zrobić najłatwiej. Jak więc sprawić, by to do nas zgłosił się klient, w tym wypadku Kowalski? Otóż po wyszukaniu hydraulików w okolicy w wyszukiwarce, powinien on dostać informację o naszej firmie. Po wejściu na naszą stronę, z całą pewnością zadzwoni do nas i umówi się na termin wizyty hydraulika. Proste i efektywne, ale żeby to mogło zagrać, konieczne jest porządne rozpowszechnianie strony w sieci. Przeciwnie jeśli ktoś będzie czegoś szukał i nie znajdzie nas, to zlecenie otrzyma inna osoba i tak to będzie wyglądało. Nie ma się co tutaj oszukiwać ani czarować.
Tak więc świetnie, wiemy że powinniśmy zareklamować swoją stronę. Niemniej jednak jak można takie coś zrobić? Otóż wcale nie jest łatwo, ale nie jest to również niewykonalne. Bardzo istotne jest, aby było bardzo dobrze zrobione pozycjonowanie stron. O co tutaj tak faktycznie chodzi? Otóż o pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce internetowej, w momencie gdy ktoś wpisze interesujące nas hasło. Tak do działa. Tak zatem co składa się na owe pozycjonowanie? Na początku stronę powinno się zoptymalizować tak, aby była przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Chodzi tutaj o konkretne zmiany w kodzie i treści strony. Nazywa się to działaniami z kategorii SEO, a zatem z angielskiego search engine optimization – czyli w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarki. Silnik to właśnie wszelkie algorytmy, jakie dana wyszukiwarka używa, aby móc przypisywać strony jako lepsze, gorsze, bardziej i mniej wartościowe itp. Im lepsza w opinii wyszukiwarki jest strona, tym wyżej zawędruje na liście rezultatów, a o to nam właśnie tutaj chodzi.
Jednak samo SEO to nie wszystko. Powinniśmy również stronę zareklamować, tak by wyglądało na to, że jest popularna. To z kolei także ma własną własną nazwę, a znane jest jako linkowanie. Chodzi o pozostawianie po sobie odnośników w wielu miejscach w sieci. Można to robić przykładowo tam, gdzie są katalogi witryn internetowych, można reklamować się w komentarzach i postach na forach dyskusyjnych i w tym podobnych miejscach. Funkcjonuje to na takiej zasadzie, że gdy programy wyszukujące natrafią na link do naszej strony www, to wówczas uznają, że jest ona bardziej popularna i umieszczają ją jeszcze wyżej w wynikach. Wszystko to prowadzi ostatecznie do tego, że w dodatku ludzi dowiaduje się o naszym istnieniu i mamy więcej klientów.
Polecamy: oferty linkowania.

Category: Marketing i reklama

-

Dodaj komentarz